ΑΙΣΘΗΤΗΡΙΑΚΑ ΔΙΑΛΛΕΙΜΑΤΑ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ – ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΠΩΣ ΒΟΗΘΟΥΝ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΕ ΔΕΠΥ

Όταν υπάρχει στη σχολική τάξη παιδί με αυτισμό, ΔΕΠΥ ή άλλη αναπτυξιακή διαταραχή, συχνά το μάθημα διακόπτεται, ή τα υπόλοιπα παιδιά αποδιοργανώνονται και διασπάται η προσοχή τους.
Προτείνονται λοιπόν, ορισμένες αισθητηριακές ασκήσεις ή αλλιώς «αισθητηριακά διαλείμματα», τα οποία ξεκουράζουν για λίγα λεπτά τον εγκέφαλο των παιδιών και δρουν θετικά:

  • Στην προσοχή και συγκέντρωση
  • Στη μνήμη και την αφομοίωση των πληροφοριών
  • Στη συναισθηματική ρύθμιση
  • Στη συμπεριφορά
  • Στη συνεργασία
  • Στο εσωτερικό κίνητρο

Όσο μικρότερα ηλικιακά είναι τα παιδιά και το πρόγραμμα λιγότερο πιεσμένο, τόσο πιο εύκολο είναι για τη δασκάλα να τις εισάγει με μεγαλύτερη συχνότητα στο πρόγραμμα. Σε μεγαλύτερα παιδιά προτείνεται να τις εισάγει κάθε 1-2 ώρες.

10 Διασκεδαστικές αισθητηριακές ασκήσεις για το σχολείο

  1. Πηδηματάκια. Βάλτε χρονόμετρο και θέστε ένα συγκεκριμένο χρόνο. Ποιος μπορεί να κάνει τα περισσότερα πηδηματάκια στο χρόνο αυτό! Αυτό μπορεί να γίνει μπροστά ακριβώς από την καρέκλα.
  2. Όποιος γελάσει πρώτος χάνει.
  3. Simon says. Μπορείτε να το ονομάσετε ο βασιλιάς λέει. Επιλέγεται κάθε φορά άλλο παιδί (και ως επιβράβευση επειδή είχε καλή συμπεριφορά ή βοήθησε στην τάξη) για να είναι ο βασιλιάς ο οποίος λέει τι θα κάνουν οι υπόλοιποι
  4. Ώρα να πλυθούμε. Η δασκάλα αναφέρει κάθε ένα μέρος του σώματος (χέρια, πόδια, κοιλιά, πλάτη) και τα παιδιά αρχίζουν και τα τρίβουν
  5. Ας αλλάξουμε γι’ αυτήν την ώρα θέση στα θρανία!
  6. Μουσική και χορός. Εάν θέλετε να είναι πιο δομημένο μπορείτε να πείτε στα παιδιά να σας μιμούνται στις κινήσεις ή να παίξετε το παιχνίδι κύμα. Δηλαδή η δασκάλα κάνει μία χορευτική κίνηση, την ίδια κάνει ο 2ος, ο 3ος κλπ
  7. Αγαλματάκια ακούνητα
  8. Καθίσματα στον τοίχο. Με την πλάτη στον τοίχο λυγίζουν τα γόνατα ώστε να έρθουν στη θέση καρέκλα και αργά ανεβαίνουν. Επαναλαμβάνουν με το ρυθμό του μετρήματος της δασκάλας. Όποιος ξεκολλήσει την πλάτη του από τον τοίχο χάνει και κάθεται.
  9. Κινήσεις ζώων. Αφού έχουμε γράψει σε χαρτάκια διάφορα ζώα, κάθε παιδί διαλέγει από ένα και το μιμείται
  10. Θέση σανίδα. Αυτός που μπορεί να σταθεί σε αυτή τη θέση για περισσότερο χρόνο είναι ο νικητή
Χατζηστυλιανού Βασιλική – Εργοθεραπεύτρια

Αφήστε μια απάντηση